donderdag 28 september 2017

Overzicht van lekkere herfstrecepten

Even geen eigen recept vandaag, maar een leuk overzichtje van recepten die ik tegenkwam op de website www.receptenzonderkoolhydraten.nl

Het zijn stuk voor stuk koolhydraatarme recepten en ik heb een Herfst Top 3 gemaakt.

1. Flammkuchen

Deze heerlijke Flammkuchen kun je prima eten als vervanger voor de pizza. Ik heb hem bereid met een bodem van bloemkool (dat recept  heb ik ergens anders vandaan), waardoor hij erg machtig is. Kleine stukjes kun je overigens prima serveren op verjaardagen of eten als tussendoortje.

2. Madras rundvleescurry

Een lekker pittig gerecht uit de Indiase keuken (denk ik ;)). Deze Madras rundvleescurry doet me denken aan Indische restaurants. Je kunt er voor het pittige best nog wat pepers doorheen doen, trouwens. Ik vind deze Madras rundvleescurry erg lekker. Afgelopen maand alleen al heb ik hem drie keer gemaakt.

3. Bloemkoolpurree

Ik hou zelf erg van bloemkool. Maar als je dan koolhydraatarm gaat eten, kun je natuurlijk  geen aardappels meer toevoegen. En dat betekent dat je toch anders naar voeding gaat kijken. Kortom: bloemkool was bij mij al even uit het zicht verdwenen, tot ik deze bloemkoolpurree voorbij zag komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten